Returpolicy
Ångerrätt
• Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt.
• Om du önskar utnyttja ångerrätten ska du kontakta oss via kontaktformuläret alternativt till e-postadress: [email protected].
• I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, beställningsnumret samt vilka varor som ärendet gäller framgå klart och tydligt.
• Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 7 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning.
• Vi ersätter inte för fraktkostnad vid utnyttjad ångerrätt, du som kund står själv för returfrakten.
• Valet av fraktmetod är helt fritt men vi kan även hjälpa till med bokning av frakt för din retur via direktlänk för köp av returfrakt på vår hemsida om så önskas.
• Efter köp av returfrakt via vår direktlänk så kommer vi att skicka en digital fraktsedel till din e-postadress inom 24h. OBS! Du som kund ansvarar själv för att försändelsens dimensioner och vikt är inom ramen för valt fraktalternativ samt för utskrift av retursedeln.
• Vi önskar att alla varor som skickas tillbaka till oss har kvar alla etiketter, originalförpackning samt manualer om dessa medföljer.
• Vid eventuella skador på produkt eller förpackning så förbehåller vi oss rätten till prisavdrag motsvarande värdeminskningen.
• Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi har mottagit din retur.
Reklamation
• Om du har mottagit en defekt produkt ska du som kund så fort som möjligt efter att felet upptäckts kontakta oss via kontaktformuläret alternativt till e-postadress: [email protected].
• I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, beställningsnumret samt vilka varor som ärendet gäller framgå klart och tydligt.
• Beskriv felet med produkten så utförligt du kan och bifoga gärna bilder om möjligt.
• Om vi genom ditt bifogade material inte kan konstatera om felet är orsakat av oaktsamhet och otillbörlig användning av produkten eller om problemet beror på fabrikationsfel så kan du eventuellt behöva returnera produkten till oss för en närmare inspektion.
• Vid eventuell retur av produkt så står vi för returkostnaden och ordnar med fraktbokningen åt dig.
• När du returnerar en vara står du för risken och ansvaret fram tills den kommit åter till oss.
• Vi strävar efter att behandla ditt ärende inom 5 arbetsdagar efter mottagandet av din retur samt återkomma till dig med vårt beslut.
• Vid godkänd reklamation där vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten samt den ursprungliga fraktkostnaden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
• Återbetalning sker inom 14 dagar efter överenskommelse med kund.
• Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Returadress:
enoz.se
Ugglegränd 18
341 42 Ljungby
SVERIGE